(Wiklander Strategisk Kommunikation)
WSK grundades för att fylla ett kompetensgap i branschen

Varumärken har för få byråer att vända sig till som förstår problemet

Medier som anpassar sig efter användarens preferenser är här för att stanna. I det klimatet fungerar inte traditionell reklam och företag behöver nu tänka om för att lyckas. Samtidigt hägrar hotet med AI i horisonten.

WSK grundades av Hjalmar Wiklander som med en bakgrund inom både kommunikationsstrategi, kreativitet, PR och sociala medier insåg att det finns för få som förstår det landskap vi agerar inom.

Kontakt

hjalmar@wskommunikation.se
+46735 01 71 19

Problemet

Metod

WSK förespråkar en långsiktig strategisk inriktning på ett innehåll som förbättras och förfinas över tid, vare sig det är organiskt eller betalt - ett innehåll som visar vilka företaget och dess tjänster eller produkter är, samtidigt som det är anpassat till målgruppens mediediet och preferenser. Genom att skapa innehåll som målgruppen faktiskt tycker är värdefullt, och vill konsumera, linjerar vi våra incitament med algoritmen och ökar chansen att både synas och driva effekt. 

Angreppssättet som WSK förespråkar är byggt på plattformarnas egna logik, vad de belönar och hur användarna interagerar med dem. WSK vet att likt andra som lyckas på sociala medier, vare sig kommersiella eller privatpersoner, tar det tid att bygga framgång i dagens medieklimat. Av den anledningen är ett partnerskap med WSK långsiktigt, med en målsättning att hitta en fungerande metod, inte en avskärmad kampanj. 

WSKs rekommendationer är alltid grundade i den bästa tillgängliga datan, vad din målgrupps preferenser på de olika plattformarna är och vad vi rimligen kan fastslå om framtiden.

Ett
innehåll